לימודי שיווק - מידע מפורט אודות לימודי שיווק.
Emama

לימודי שיווק

»
»
»

בעולם העסקים המודרני, שיווק אפקטיבי הוא המפתח העיקרי להצלחה. מסיבה זאת, לימודי שיווק הפכו בשנים האחרונות למסלול לימודים מבוקש, המשתלב כיום בחוגים אקדמיים רבים. לימודי שיווק הם לימודים דינאמיים ומאתגרים הפותחים בפני הסטודנטים עולם שלם של אפשרוית והזדמנויות עבודה בתחומי הפרסום, השיווק הישיר, יחסי ציבור, קידום מכירות, שיווק באינטרנט, ניתוח שוק ואיסוף מידע.

מהם לימודי שיווק ?

לימודי שיווק הם לימודים אסטרטגיים ודינאמיים בתחום תחרותי ואתגרי, המקנה ידע תיאורטי ופרקטי בעולם השיווק. הסטודנטים בתחום לימודים זה, נחשפים לתורות שונות בשיווק ולאמצעי שיווק ופרסום מגוונים ולומדים כיצד עליהם להתנהל ביעילות וברווחיות בתוך סביבה עסקית קפיטליסטית, דינאמית ומשתנה המכילה עשרות מוצרים, שירותים, פטנטים ורעיונות המתקיימים זה לצד זה.

לימודי שיווק הם לימודים המשלבים בין תחומי ידע שונים, לרבות: מדעי ההתנהגות, כלכלה ומדעי הניהול. במהלך הלימודים ירכשו הסטודנטים כלים לתכנון תוכנית שיווקית אסטרטגית, יכירו את עקרונות השיווק האסטרטגי וילמדו כיצד לנתח ולהבין כיצד פועל השוק וצרכניו.

נושאי לימוד

סטודנטים לשיווק, יחשפו במהלך לימודיהם אל נושאי הלימוד הבאים: התנהגות צרכנים, מבוא לשיווק, שיווק באינטרנט, מידע שיווקי, שיווק ישיר, מחקרי שוק, פרסום, קידום מכירות, תכנון מערכת הפצה, מכירות, הכנת תוכנית שיווקית, ניהול מותגים, ניהול שיווק גלובלי, שיווק קמעונאי, ניהול תפעול השיווק, מבוא לתקשורת המונים ועוד.

מבנה תכנית הלימודים

במסגרת לימודי החובה לתואר ראשון בשיווק ילמדו הסטודנטים את הקורסים הבאים: מבוא לשיווק, ניהול ערוצי שיווק, ניהול מותגים, בעיות נבחרות בשיווק, מחקרי שוק, ניהול תקשורת שיווקית, הכנת תכנית שיווקית, ניהול שיווק גלובלי ועוד.

במסגרת לימודי הבחירה והלימודים הכלליים ילמדו הסטודנטים את הקורסים הבאים: ניהול מוכרים, מודיעין שיווקי, שיווק קמעונאי, ניהול הפקת פרסום בטלוויזיה, היבטים משפטיים בניהול השיווק, מיומנויות מכירה, שיווק באינטרנט, מבוא לתקשורת המונים, מיומנויות השכנוע, שיווק תיירות, ניהול תפעול השיווק,ניהול הקריאטיב בפרסום ועוד.

* מדובר בתוכנית לימודים כללית בלבד.

מסלולי לימוד

באופן כללי, מסלולי הלימוד האקדמיים הקיימים בתחום השיווק, מתקיימים לרוב כלימודי התמחות במקצועות הבאים: מנהל עסקים עם התמחות בשיווק, תקשורת עם התמחות בשיווק ובפרסום, כלכלה עם התמחות בשיווק ומשפט עסקי עם התמחות בשיווק.

תנאי קבלה ומשך לימודים

תנאי הקבלה של מסלול לימודי שיווק לתואר ראשון האורך שלוש שנים, כרוך בציון פסיכומטרי ותעודת בגרות מלאה בממוצע גבוה. תנאי הקבלה ללימודי שיווק לתואר הנדסאי האורכים שנתיים, כרוכים בתעודת בגרות מלאה או מכינה. לימודי שיווק לקבלת תעודה מקצועית או לצבירת נקודות זכות לתואר אורכים כשנה ומותנים בריאיון אישי ובשתיים עשרה שנות לימוד.

התעודה

בוגרי לימודי שיווק לתואר ראשון, זכאים לקבל תואר B.A או B.B במנהל עסקים עם התמחות בשיווק. בוגרי מסלול לימודים לתואר הנדסאי תעשיה וניהול עם התמחות בשיווק יהיו זכאים לדיפלומת הנדסאי, ואילו בוגרי מסלול הלימודים המקצועי יהיו זכאים לתעודת גמר בשיווק מטעם מוסד ההשכלה בו למדו.

לסיכום, אם ברצונכם להשתלב בעולם הפרסום והשיווק - לימודי שיווק הם התחום האקדמי הנכון עבורכם.

הבהרה

המידע המופיע באתר זה הינו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ מקצועי. על הקורא לפנות למומחה ואל מוסדות הלימוד בכדי לקבל את המידע העדכני ביותר אודות הנושאים המופיעים באתר. אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שנגרם בעקבות שימוש במידע המופיע באתר.

בחזרה לחלק העליון