השתלבות בעולם הפרסום החדש

תוכן [ הסתר ]

אם אתם עוסקים בתחום התקשורת והפרסום או עדיין בלימודי התחום במסגרת תואר, וודאי שמתם לב כי בשנים האחרונות תחום הפרסום עובר מהפכה של ממש- מפרסום באמצעים מסורתיים כמו רדיו ועיתונים, הפרסום וגם התקציבים הגדולים נוטשים את המסורת ועוברים לדיגיטל. המצב הזה, מחייב את כל מי שרוצה להשאר בתחום להתעדכן בהתאם ולהבין את העולם החדש הזה שנולד לו מבלי שנרגיש. אז מה חשוב לדעת כדי להשתלב בתחום הזה?

מרבית תקציבי הפרסום של הגדולים כבר עברו לדיגיטל

אם אתם במקרה רוצים להשתלב בחברת פרסום גדולה או לעבוד עם הפירמות הגדולות במשק, דעו לכם כי מרבית תקציבי הפרסום שלהם עברו לרשת. הווי אומר, שמנהל שיווק או פרסומאי שאינו מבין ושוחה בתחום זה יהיה בבעיה. לכן, אם יש נושא אחד שאתם חייבים לעצמכם מבחינת לימודים והתמקצעות מבחינת התואר זה שיווק ופרסום דיגיטלי.

מכיוון שזה תחום שמתפתח במהירות זה כנראה לא ייתן לכם את כל הידע, אבל בהחלט את העקרונות והכלים הבסיסיים שאיתם תוכלו לצאת הלאה לשטח.

רוצים להשתלב בתחום? תשקיעו לימוד עצמי מעבר

כפי שכבר אמרנו, מדובר בתחום שמתפתח בקצב האור. לעיתים בכל שבוע קם כלי חדש או עוד פיצ'ר שגוגל החליטו להוסיף למערכות שלהם ואם תסתמכו רק על הלימודים באקדמיה או בקורס, כנראה לא תדעו מכך. לכן, אם אתם רוצים להשתלב בעולם הפרסום החדש, אתם חייבים לעצמכם עוד שעות לימוד עצמאי בבית. קראו כתבות באתרים מובילים בתחום, התחברו לאתרים ספציפיים לנישה שבה אתם מתעניינים בעולם ובגדול- היות מעודכנים, תמיד!

התוכן הוא המלך, אבל איזה תוכן?

כפי שאמרנו לא רק המקומות שבהם מפרסמים השתנו, אלא גם אופי הקהל אליו מפרסמים. קהל היעד של היום ובייחוד ברשת, הוא קהל בהסחה תמידית. אין לו סבלנות או יכולת להקדיש זמן לכתבות ארוכות ומעמיקות והוא מעדיף את התוכן שלו קצר ולעניין ואם הוא יכול להיות קצת אינטרקטיבי אולי זה עשוי לעניין אותם קצת יותר. לכן, גם אתם חייבים להתאים את עצמכם ולחשוב מחוץ לקופסא. במקרה זה מילות המפתח שתצטרכו להכיר הן: וידאו, סטורי, אינפוגרפיקות, תמונות וחידונים.

למספרים ולדיוק בפרסום יש מקום מכריע

אם בעבר ברדיו או בעיתונים, המפרסמים ידעו בדיוק מה התפוצה אליה הם מגיעים כי המספרים ידועים מראש, הרי שברשת הנתונים הרבה יותר נזילים והאפשרויות להגיע לקהלים שונים, הן רבות. לכן, הפרסום בדיגיטל הוא פרסום חכם שעובד על פריסה של המדיה, על טרגוט מדוייק, על הגדרת הקהל לפרטי פרטים במערכות השונות ועל ניתוח כל פעולה כדי להבין מה הביאה ובמה לא עמדה. מה זה אומר? שעולם הפרסום הופך להיות עולם של הרבה יותר מספרים מכפי שהיה בעבר.

עולם הפרסום של היום הוא עולם דינמי ומרתק. אם אתם רוצים להשתלב בו ולקחת חלק בין שלאחר לימודי תואר ובין שלאחר לימודי תעודה להסבת מקצוע, חשוב לבדוק ולהבין האם ארבעת העקרונות מעלה מיושמים ונלמדים במוסד הלימוד שלכם. כך תבטיחו לעצמכם כניסה אולי קצת יותר קלה לעולם שבו אף פעם הגלים אינם נמוכים....